گلکسی تب S8 اولترا با ناچ نمایشگر از راه می‌رسد


آیفون‌های اپل و جدیدترین مدل‌های مک‌بوک پرو دارای بریدگی‌های صفحه‌نمایش هستند و حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد همین کار را انجام دهد. در این زمینه ظاهرا باید منتظر بریدگی صفحه نمایش تبلت غول پیکر گلکسی تب اس 8 اولترا باشیم.

طبق اکثر گزارش ها و شایعات، نسل بعدی تبلت های پرچمدار سامسونگ شامل سه مدل است که بالاترین آن تب S8 Ultra نام دارد. این محصول احتمالا دارای صفحه نمایش 14.6 اینچی Super AMOLED با نرخ رفرش 3K 120 هرتز خواهد بود. اکنون یکی از معتبرترین منابع در زمینه فناوری به نام “جهان یخیبا انتشار رندر، با اطمینان از بریدگی نمایشگر این دستگاه خبر داده است.

به گفته منبع، در بالای صفحه نمایش شاهد بریدگی کوچکی خواهیم بود که میزبان دوربین سلفی دوگانه است. ظاهرا یکی از این دوربین ها فوق عریض خواهد بود و همچنین می تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. بنابراین کاربران می توانند با یک دوربین با کیفیت به تماس های تصویری دسترسی داشته باشند. این احتمال وجود دارد که سامسونگ از مکانیزم فوکوس خودکار مشابه گوشی های پرچمدار استفاده کند.

گلکسی تب اس 8 اولترا

برای مقایسه، بیایید نگاهی به دوربین سلفی تبلت پرچمدار فعلی سامسونگ، گلکسی تب اس 7 و اس 7 پلاس بیندازیم. این تبلت ها مجهز به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با رزولوشن 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه هستند. بنابراین کیفیت دوربین سلفی گلکسی تب اس 8 اولترا به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

انتظار می رود سامسونگ گلکسی تب اس 8 اولترا در دو نسخه با 12.8 گیگابایت رم، 128.128 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از S Pen، حاشیه های کم دور صفحه نمایش و نسخه های Wi-Fi و 5G عرضه شود. از دیگر ویژگی های احتمالی این تبلت می توان به باتری 11500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی اشاره کرد.

تبلت های سری گلکسی تب اس 8 قرار است اوایل سال آینده معرفی شوند و شاهد رقابت جالبی بین آن ها و آی پدهای اپل باشیم.