شیائومی دومین شرکت مخصوص تولید خودروی برقی خود را ثبت کرد


شیائومی اوایل سال جاری اعلام کرد قصد دارد وارد دنیای خودرو شود. این شرکت اکنون کسب و کار دومی را برای این تجارت به نام شرکت فناوری خودرو شیائومی با مسئولیت محدود به ثبت رسانده است تا پروژه تولید خودروهای الکتریکی خود را تسریع بخشد.

شیائومی دومین شرکتی را که برای رونق کسب و کار خودروهای برقی خود یک خودروی الکتریکی راه اندازی کرده است، رونمایی کرد. این شرکت مستقر در پکن ظاهرا دارای سرمایه 150 میلیون دلاری است و قرار است خودروهایی را بر اساس انرژی های جدید و توسعه فناوری های خودرو بسازد.

سرمایه اعلام شده این شرکت یک دهم سرمایه شرکت خودروسازی شیائومی است که در شهریور ماه با سرمایه 1.5 میلیارد دلار آغاز به کار کرد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

لی جون، یکی از بنیانگذاران شیائومی اخیراً اعلام کرد که این شرکت انتظار دارد تولید انبوه اولین خودروی الکتریکی خود را در نیمه اول سال 2024 آغاز کند. ظاهراً غول چینی تمام جنبه های تولید خودروی خود را در اختیار خواهد گرفت و حتی فروش و پس از آن را برون سپاری خواهد کرد. به گفته لو ویبینگ، مدیر عامل شیائومی، خدمات فروش به فروشگاه های هوم شیائومی.

شیائومی در ماه آوریل اعلام کرد که می خواهد با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری وارد بازار خودروهای الکتریکی شود. این سرمایه قرار است ظرف مدت 10 سال به بنگاه های اقتصادی مربوطه تزریق شود. این شرکت در سال های اخیر در دنیای موبایل بسیار موفق بوده و با سرمایه به دست آمده از این موفقیت به دنبال ورود به صنایع جدید است. با توجه به شایعاتی مبنی بر سرمایه گذاری برخی از رقبا از جمله اپل در این زمینه، احتمالا در سال های آینده شاهد داغ شدن رقابت در بازار خودرو باشیم.