گوگل مدیربخش یادگیری ماشین اپل را جذب کرد


هفته پیش گفته شد که “جان گودفلو”مدیر یادگیری ماشین اپل به دلیل سیاست این شرکت مبنی بر داشتن کارمندان در دفاتر این شرکت را ترک کرده است. اکنون به نظر می رسد که گودفلو در حال بازگشت است گوگل است.

به گزارش بلومبرگ به نقل از منابع، گودفلو قصد دارد به این تیم بپیوندد DeepMind به گوگل بپیوندید. البته گوگل هنوز این خبر را تایید نکرده است. DePaymand یک شرکت یادگیری ماشین فعال است که در سال 2014 توسط گوگل خریداری شد. در حال حاضر مشخص نیست که او پس از ترک این پست چه خواهد کرد.

پس از 3 سال کار با اپل به گوگل بازگردید

گوگل

Goodflow قبل از استخدام توسط اپل در سال 2019، به عنوان یک دانشمند محقق او برای گوگل کار می کرد و مسئول پروژه های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی بود. او بیشتر به خاطر ابداع یک نوع چارچوب یادگیری ماشینی به نام “شبکه های متخاصم مولد” که دو شبکه عصبی رقیب را در مقابل یکدیگر قرار می دهد تا دقت سیستم را بهبود بخشد و محتوایی مانند “Deep” تولید کند، شناخته شده است. می شود.

او هفته گذشته پس از سه سال حضور در کوپرتینویی ها تصمیم گرفت اپل را ترک کند. گودفلو در یادداشت خود با اشاره به تصمیم اپل برای بازگرداندن کارمندان به دفاتر توضیح داد که انعطاف بیشتر بهترین سیاست برای تیمش است. طبق سیاست جدید کوپرتینویی، کارمندان باید حداقل از 22 آوریل باشند یک بار در هفته حضور حضوری در دفاتر و به تعداد روز از 12 اردیبهشت دو برابر بله و بعد از 2 ژوئن هر کارمند باید سه روز در هفته سر کار برود. این موضوع اعتراض گسترده کارکنان را نیز برانگیخت. البته اپل به دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا در آمریکا از تصمیم سوم خود عقب نشینی کرده است.

سایر شرکت های فناوری مانند متا و گوگل، سیاست های انعطاف پذیرتری را برای کارمندان خود اعمال کرده اند. به عنوان مثال، اگرچه گوگل از کارمندان خود خواسته است که به دفاتر خود بازگردند، اما برای بسیاری از افرادی که هنوز قصد کار در خانه را دارند، معافیت هایی در نظر گرفته است. وجود چنین گزینه هایی باعث جذب کارمندان ناراضی اپل به این شرکت ها خواهد شد.