اپل برنامه کاهش میزان دورکاری را به علت افزایش موارد ابتلا به کرونا به تعویق انداخت


سیب در نظر گرفته شده تا به امروز 2 ژوئن اجرای برنامه کاهش کار از راه دور برای کارکنان هفتگی 3 روز در محل کار حضور داشته باشید اما اکنون به نظر می رسد اجرای این تصمیم به تعویق افتاده و شرکت قصد دارد اطلاعات تکمیلی را در اختیار برنامه فعلی قرار دهد که شامل 2 روز به صورت هفتگی به روز باشید.

برنامه کاری فعلی اپل 22 فروردین شروع شد و در ابتدا قرار بود در چند فاز اجرا شود به طوری که در ابتدا فقط کارکنان 1 روز هفته ها لازم بود در محل کار حضور داشته باشند، اما در 12 اردیبهشت اپل با ورود به فاز دوم و افزودن یک روز دیگر به این اپلیکیشن تعداد روزهای کاری را به صورت حضوری افزایش می دهد 2 روز هفتگی تحویل داده می شود.

همچنین لازم به ذکر است که قبل از 22 آوریل، کارکنان اپل 2 سال همه آنها به دلیل شیوع کووید-19 از راه دور به کار خود ادامه دادند.

برنامه کاری حضوری اپل را به تاخیر بیندازید

به تعویق انداختن برنامه های اپل

با توجه به آمارهای فعلی، به نظر نمی رسد افزایش بیماری های عروق کرونر قلب در ایالات متحده و سایر کشورها در به تعویق انداختن برنامه کاری اپل بی تاثیر بوده باشد. البته عود این بیماری تنها به افزایش تعداد بیماران و داده های جمع آوری شده توسط نیویورک تایمز آنها نشان می دهند که نرخ بستری شدن بیماران با وجود سرعت کمتر در حال افزایش است.

از طرفی بارها این شرکت به دلیل اصرار بر حضور کارکنان در محل کار مورد انتقاد قرار گرفته است که بی دلیل نیست زیرا اپل در این زمینه نسبت به شرکت های این حوزه اقدام می کند. سیلیکون ولی از سیاست های سخت گیرانه تری پیروی می کند.

البته تاخیر در اجرای برنامه کاری کمکی به رفع این انتقادات نخواهد کرد، زیرا اپل اکنون متوجه شده است که حضور در محل کار می تواند برای سلامتی کارکنان خطرناک باشد، اما همچنان آنها را ملزم به بازگشت به سر کار 2 روز در هفته می کند.

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد 3 روز حضور هفتگی از چه زمانی شروع می شود، اما در صورت استفاده از برنامه 3 روزه، کارکنان باید دوشنبه، سهشنبه و پنج شنبه در محل کار حضور داشته باشید و اکثر آنها در روزهای چهارشنبه و جمعه قادر به دورکاری هستند.