ابزار عجیب یک شرکت هلندی پهپادهای تجاری را به بمب‌افکن تبدیل می‌کند + ویدیو و عکس


گزارش ها حاکی از آن است که یک شرکت هلندی ناشناس خمپازی‌اندازی طراحی شده برای اتصال به هواپیماهای بدون سرنشین تجاری و از بین بردن اهداف نظامی. ظاهراً نمونه اولیه به اوکراین فرستاده شده است و ممکن است در برخی از عملیات ها برای حمله به نیروهای روسیه استفاده شده باشد.

به گفته وب سایت TheDrive، این شرکت هلندی خمپاره ای ساخته است که احتمالاً می تواند زیر هر چیزی شلیک شود. کوادکوپتر با ظرفیت تحمل وزن آن وصل شوید. ویدئویی که در کنار این گزارش ها منتشر شده است، نحوه عملکرد خمپاره و نحوه پرتاب بمب ها بر روی اهداف را با چرخش های خود نشان می دهد.

این دستگاه ممکن است در گذشته توسط نیروهای اوکراینی علیه روسیه استفاده شده باشد. ویدئویی که از یکی از حملات هوایی در این کشور داریم می تواند عملکرد این خمپاره پهپاد را در میدان نبرد نشان دهد. بر اساس گزارش ها، این ویدئو حمله پهپاد به یک تانک روسی T-72B3 از طریق چهار بمبی که در فاصله نسبتاً کمی از یکدیگر بر روی این هدف پرتاب شده است را نشان می دهد.

با توجه به اندازه و شکل خمپاره ها، تعداد بمب های استفاده شده و رهاسازی افقی، می توان حدس زد که در این عملیات از همین خمپاره استفاده شده است. این دستگاه ظاهرا برای ارتش است اوکراین ساخته شده اما اولین نمونه از این سلاح نیست که به صحنه جنگ روسیه و اوکراین رفته است.

خمپاره انداز پهپاد

شلیک خمپاره پهپاد قبلا دیده شده است

نیروهای روسیه در این جنگ از هواپیماهای بدون سرنشین بمب افکن نیز استفاده کرده اند. پیش از این دو ویدئو در توییتر منتشر شده بود که نشان می داد خمپاره به مواضع اوکراین شلیک می شود. نمونه دوره روسی ظاهراً او چنین دستگاه پیشرفته ای نداشت و از روش ساده تری استفاده می کرد. تحلیلگران حدس می زنند که در این مثال، نارنجک در داخل یک وسیله ساده مانند شیشه قرار داده شده بود تا در هنگام برخورد با هدف منفجر شود.

این اولین بار نیست که از پهپادها برای پرتاب بمب در عملیات نظامی استفاده می شود، زیرا قبلاً در نبرد با داعش و در مکزیک ما شاهد استفاده از این روش بوده ایم، اما توسعه این فناوری ها می تواند دید عمومی را نسبت به پهپادها و حتی پهپادهای تجاری تغییر دهد.