شیائومی 12X با نمایشگر امولد و تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ در راه است


شیائومی خود را برای رونمایی از گوشی های سری 12 آماده می کند و به نظر می رسد این خانواده اعضای زیادی داشته باشد. یکی از این محصولات Xiaomi 12X نام دارد که اکنون برخی از مشخصات کلیدی آن فاش شده است.

به گفته منبعی در دنیای فناوری به نام “کاچپر اسکرزیپکاین دستگاه با کد “Pysche” با شماره مدل 2112123AG و تاییدیه IMEI را دریافت کرده است. به گفته این منبع، باید انتظار استفاده از تراشه اسنپدراگون 870 را در این محصول شیائومی داشته باشیم.

علاوه بر این تراشه، ظاهرا شیائومی 12 ایکس با صفحه نمایش 6.28 اینچی OLED با وضوح فول اچ دی 120 هرتز و نرخ به روز رسانی 120 هرتز عرضه می شود. این نمایشگر از استاندارد HDR10 پشتیبانی می کند و همچنین به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد این دستگاه در دسترس نیست.

انتظار می رود شیائومی 12 تا قبل از پایان سال جاری و اندکی پس از معرفی تراشه پرچمدار بعدی کوالکام رونمایی شود، البته ابتدا شاهد نسخه چینی آن خواهیم بود. احتمالا در فصل اول سال 2022 این پرچمدار در کنار دیگر اعضای این خانواده به بازارهای جهانی معرفی خواهد شد.

شیائومی 12 و اولترا به اسنپدراگون 898 یا همان طور که توسط اسنپدراگون Gen 1 8 گزارش شده است، مجهز هستند که احتمالا کوالکام در 9 دسامبر در اجلاس فناوری 2021 از آن رونمایی خواهد کرد. این تراشه از 8 هسته استفاده می کند که قوی ترین آنها خواهد بود. Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز.

گزارش‌ها همچنین به مدل پیشرفته‌تر شیائومی 12 اولترا اشاره می‌کنند که ظاهراً هر دو دارای دوربین چهار هسته‌ای با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی GN5 سامسونگ هستند. انتظار می رود این محصولات در سه ماهه اول سال 2022 وارد بازار جهانی شوند و البته قیمت بالاتری نسبت به نسخه چینی داشته باشند.

با توجه به مشخصات فنی احتمالی، شیائومی 12 ایکس نسبت به نسخه استاندارد و اولترا پایین تر است و البته باید قیمت کمتری هم داشته باشد.