وزن روح انسان چقدر است؟


پس از هزاران سال، روح انسان همچنان یکی از بحث برانگیزترین موضوعات بشری به شمار می رود. یکی از سوالات جالب در این زمینه کمیت است وزن روح مرد حالا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که وزن را فرض می کنند 21 گرم روح یا فیلم را شنیده اید21 گرم» سال ساخت 2003 با بازیشان پن“، باید بگوییم که شما در واقع شاهد نتایج یک آزمایش بسیار غیر معمول بوده اید.

بار دیگر این سوال را تکرار می کنیم که وزن روح انسان چقدر است؟ خوب، متأسفانه خبر بد این است که از آنجایی که علم همیشه در اثبات وجود روح شکست خورده است، دانشمندان نمی توانند وزن آن را اندازه گیری کنند، بنابراین هیچ کس پاسخ آن را نمی داند.

با این حال شاید داستان عجیب پزشکی که سعی در اندازه گیری وزن روح داشت برای رسیدن به پاسخ این سوال مفید باشد.

داستان این پزشک از اواخر قرن گذشته در محله دورچستر بوستون آغاز شد. در این دوره دکتر معروفی به نام «دانکن مک‌دوگال» زندگی می‌کرد که در ته ذهنش این فکر را داشت: اگر انسان روح دارد، این روح باید فضا را اشغال کند، اگر فضا را اشغال کند باید وزن داشته باشد.

وزن روح انسان

تست دانکن مک دوگال برای اندازه گیری وزن روح

مک دوگال تنها یک راه برای درک حقیقت ایده ساده خود داشت، استدلال او این بود که این ماده (روح) در فرضیه مذکور تا زمان مرگ ارگانیک. آلی به بدن چسبیده است. به گفته او، روح می تواند شکلی از یک باشد ماده گرانشی بنابراین، اندازه گیری وزن یک فرد در حال مرگ احتمالاً وزن روح را تعیین می کند.

دکتر مک دوگال برای آزمایش فرضیه خود از بیمارستان خیریه دورچستر که مخصوص بیماران است. بیماری سل او کمک گرفت. او همچنین یک مقیاس بزرگ ساخت که می‌توان روی آن تختی قرار داد که بیمار مبتلا به سل می‌میرد.

باید گفت که بیماری سل به ویژه برای این تحقیق مناسب بود زیرا بیماران با خستگی زیاد و بدون هیچ حرکت و تقلای فوت کردند که باعث شد حرکات ناخواسته باعث تغییر وزن ترازو نشود.

اولین بیمار این آزمایش در تاریخ دهم اوریل 1901 درگذشت، اندازه گیری ها نشان داد که وزن این فرد پس از مرگ با کاهش ناگهانی همراه بوده است 21.1 گرم روبرو شده بود در واقع این لحظه ای بود که افسانه 21 گرم روح متولد شد.

طنز افسانه 21 گرم این است که اندازه گیری های بعدی با آن تفاوت داشت، بیمار بعدی تقریباً بود. 15 دقایق تنها پس از مرگ 14 گرم او مانند بیمار سوم دقایقی پس از مرگش در طی دو مرحله اندازه گیری وزن کم کرد 28.3 گرم او وزن کم کرد.

سنجش وزن بیمار چهارم به دلیل کالیبره نشدن ترازو ناموفق بود و بیمار پنجم نیز وزن کم کرد. 10.6 حرارت ثبت شده است. دکتر مک دوگال نیز آزمایش مذکور را انجام داد 15 سگ این کار را انجام داد، اما هیچ کاهش وزنی در آنها مشاهده نشد. نتایج این آزمایشات نیز در نهایت در سال است 1907 منتشر شدند

فرضیه های دیگر درباره وزن روح انسان

لازم به ذکر است که یکی از مشکلات آزمایش های دکتر مک دوگال به دلیل مقیاس کوچک آن است، اگرچه وی همچنین اشاره کرد که برای اثبات وزن روح نیاز به اندازه گیری های بیشتری است، اما به دلایل اخلاقی واضح هرگز اندازه گیری های بیشتری انجام نشد. .

البته در سال 2000 یک کشاورز از ایالت اورگان سعی کرد این آزمایش را روی برخی از گوسفندان خود تکرار کند. او در کمال تعجب مشاهده کرد که بیشتر گوسفندها پس از مرگ مردند 30 به 200 گرم به وزن آنها می افزاید، البته این وزن اضافی نیز پس از چند ثانیه به حالت عادی باز می گردد.

از سوی دیگر، شخصی مانند دکتر گری ناهوم، پزشک و مهندس شیمی از دانشگاه داروسازی دوک، این فرضیه را بیان کرد که روح یا آگاهی باید به نحوی با «اطلاعات» که معادل مقدار معینی انرژی است مرتبط باشد.

طبق فرضیه او، از آنجایی که می دانیم (به لطف انیشتین) مقدار انرژی در هر ماده برابر است با حاصلضرب جرم آن ماده، در نهایت، شاید با ابزار. الکترومغناطیسی که حساسیت لازم برای سنجش وزن روح را دارند اما این فرضیه نیز مربوط به سال 2007 هنوز تست نشده است.

در پایان، چه به وجود روح اعتقاد داشته باشیم یا نه، باید گفت که علم امروز حتی به درک مفهوم آن نزدیک نیست، چه رسد به اندازه گیری وزن روح که نشان می دهد فعلاً شاید بهتر باشد. با کمک بیایید به دنبال پاسخ برای چنین سوالاتی باشیم.