کشف فسیل‌هایی که احتمالا وجود «هیولای لخ‌نس» را تایید می‌کنند + عکس


دانشمندان می گویند کشف فسیل های جدید پلزیوسورهای کوچک ممکن است دلیلی باشد بر این که حیات هیولای لخ نس می توانست واقعی باشد. محققان اخیرا فسیل هایی را یافته اند که ممکن است نشان دهد هیولای نسی کاملاً تخیلی نبوده است.

محققان این فسیل های جدید را در یک رودخانه پیدا کردند 100 میلیون سال قدمت دارد در صحرای صحرا در مراکش یافت شد. این فسیل ها نشان می دهد که موجوداتی که قبلاً تصور می شد در آب نمک زندگی می کنند، احتمالاً در آب شیرین نیز وجود داشته اند. دانشمندان دانشگاه باث، دانشگاه پورتسموث و دانشگاه حسن دوم در مراکش به طور مشترک این تحقیق را انجام داده اند و نتایج یافته های خود را در مجله تحقیقات کرتاسه منتشر کرده اند.

محققان دانشگاه بتل می گویند اکنون احتمال منطقی به نظر می رسد که الف پلسیوسور قادر به زندگی در دریاچه نس در اسکاتلند. با این حال، دانشمندان اشاره می‌کنند که پلزیوسورها به همراه دایناسورهای دیگر حدوداً بودند 66 میلیون سال آنها قبلا رفته اند.

فسیل پلسیوسور

فسیل‌هایی که اخیراً کشف شده‌اند، استخوان‌ها و دندان‌های یک پلزیوسور بالغ ۳ متری و استخوان بازو یک بچه پلزیوسور ۱.۵ متری هستند. با این حال، دانشمندان هنوز نمی دانند که چرا پلزیوسارها در آب شیرین بودند. البته برخی از موجودات دریایی مانند نهنگ ها و دلفین ها نیز برای یافتن غذا یا به دلیل گم شدن از رودخانه ها بیرون می آیند، اما تعداد فسیل های آنها نشان می دهد که احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد. خیلی کم است.

پلسیوسارها برای اولین بار در سال 1823 کشف شدند و از فسیل آنها برای بازسازی هیولای دریاچه نس استفاده شد. با این حال، دریاچه نس بیش از 10 هزار سال پیش دکتر نیک لانگریچ گفت: «استخوان‌های فردی اطلاعات زیادی در مورد اکوسیستم‌های باستانی و جانوران درون آن‌ها به ما می‌دهند… این استخوان‌ها و دندان‌ها در مکان‌های مختلفی یافت شده‌اند، بنابراین هر کدام متعلق به یک حیوان متفاوت است. یکی از محققین این مطالعه

اکنون محققان اعلام کرده‌اند که با این یافته‌های جدید می‌توان گفت که پلزیوسوری مانند هیولای دریاچه نس می‌توانست در آب‌های این دریاچه زندگی کند. با این حال، آنها میلیون ها سال قبل از تشکیل این دریاچه منقرض شدند.