سامسونگ با قابلیت Repair Mode، اطلاعات کاربران را در هنگام تعمیر گوشی مخفی می‌کند


یکی از نگرانی های رایج در بین همه دارندگان گوشی های هوشمند، حافظه کامل است تصاویر و دیگران اطلاعات خصوصی این دستگاه ها در زمان تحویل به مراکز تعمیر هستند. حالا سامسونگ می خواهد با قابلیتی به نام «حالت تعمیر» به این نگرانی ها پایان دهد.

به گفته سامسونگ، این شرکت دارای یک ویژگی حیاتی به نام است حالت تعمیر به گوشی های خود در بازار کره جنوبی اضافه کرده است. با فعال بودن این ویژگی، تعمیرکاران تنها به اقلام ضروری دسترسی خواهند داشت، بنابراین کاربران می توانند مطمئن باشند که اطلاعات خصوصی آنها در طول فرآیند تعمیر چند روزه دست نخورده و ایمن باقی می ماند.

این ویژگی جدید و مفید همچنین به کاربران این امکان را می دهد که نوع داده هایی را که ترجیح می دهند حذف شوند انتخاب کنند.

قابلیت Repair Mode در گوشی های سامسونگ

باید گفت دسترسی به گزینه این قابلیت جدید سامسونگ در تنظیمات گوشی و از قسمت می باشد مراقبت از باتری و دستگاه انجام می شود و در صورت فعال شدن، دستگاه را مجددا راه اندازی می کند.

پس از راه اندازی مجدد دستگاه، هیچ کس به جز کاربر نمی تواند به داده های تعیین شده مانند تصاویر، پیام هااطلاعات حساب های کاربری و غیره دسترسی ندارند. البته در این صورت برنامه های پیش فرض شرکتی به عملکرد عادی خود ادامه خواهند داد.

در مرحله بعد، کاربران همچنین باید گوشی را خاموش و دوباره روشن کنند تا ویژگی حالت تعمیر را غیرفعال کنند و با استفاده از اثر انگشت یا کشیدن الگو احراز هویت کنند.

لازم به ذکر است که اگرچه هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این ویژگی ذکر نشده است، اما ویژگی جدید سامسونگ از طریق آپدیت ابتدا برای این سری گلکسی اس 21 عرضه خواهد شد و در آینده مدل های بیشتری را پوشش خواهد داد. همچنین گفته می شود که کاربران سایر کشورها نیز به زودی این قابلیت را دریافت خواهند کرد.