آریزو 6 پرو در پیست آزادی؛ تست و بررسی و معرفی کامل+ شتاب و خط ترمز


دیروز مدیران خودرو در بخشی از مراسم معرفی سدان به روز خود در نمایندگی ایران خودرو، آریزو 6 پرو به عنوان یک محصول از برند تازه تاسیس فونیکس (جایگزینی برای چری در دوران تحریم). نسخه Pro Arizo 6 در واقع یک مدل فیس لیفت از نسخه قبلی است و به دلیل عدم تغییرات فنی فقط از نظر طراحی ظاهری به روز رسانی و تغییرات در قسمت جلو و عقب فضای کمی در کابین تجربه کرده است

Arizo 6 Pro Phoenix

اضافه کردن به رادارهای نقطه کور و کنترل خطوط علاوه بر تهویه مطبوع اتوماتیک، در میان دیگران گزینه را بهبود بخشید رفاه و کمک رانندگی مبنای افزایش قیمت Arizo 6 Pro از حدود 940 میلیون تومان (نسخه معمولی) به 1.06 میلیارد تومان – یک میلیارد و شصت میلیون تومان (در نسخه فیس لیفت) ایجاد کرده است.

Cherry Arizo 6 Pro Phoenix

تفاوت قیمت با توجه به عرضه احترام بهمن موتور و موتور جک j7 کرمانمبنایی برای رقابتی تر کردن بازار است سدان های سایز متوسط در آینده نزدیک یک مونتاژ وجود خواهد داشت. به خصوص در نظر گرفتن قیمت جک J7 1.265 میلیارد استحال تنها سوال این است که قیمت احترام بهمن در بازار چقدر خواهد بود و آیا خریداران به خودروها علاقه مند هستند یا خیر. عبور ازآیا تشویق می شوند دوباره سراغ سدان های بازار بروند یا نه؟

Arizo 6 Pro Phoenix

آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو

تست Arizo 6 Pro در مسیر

همانطور که در مقدمه مقاله اشاره شد، Arizo 6 Pro از نظر فنی تفاوتی با نسخه قبلی ندارد، اما به دلیل وجود دستگاه تست شتاب و ترمز، تست های فنی خبرنگاران با نسخه فیس لیفت انجام شد که نشان می دهد. شتاب صفر تا صد در 10 ثانیه و خط ترمز 46 متری برای آریزو 6 پرو که این خودرو را در رده سدان های نسبتا چابک بازار قرار می دهد، اگرچه عملکرد ترمزها می تواند بهتر باشد و در نسخه های تولیدی، به دلیل استفاده از لاستیک های داخلی، این امکان وجود دارد که خط ترمز نسبت به شکل فوق افزایش یافته است.

آریزو 6 پرو

هندلینگ خودرو در سطح قابل قبولی ارزیابی می شود و مانند سایر مدل های خانواده آریزو تمایل به کم فرمانی وجود دارد. عایق بندی کابین مناسب است. سیستم ESP به درستی کار می کند، موتور در اثر فشار بالا قدرت خود را از دست نمی دهد، سازگاری با بنزین معمولی در این موتور به خوبی انجام شده است.

آریزو 6 پرو

با توجه به قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 220 نیوتن متری، عملکرد فنی کلی خودرو راضی کننده به نظر می رسد، هرچند استفاده از سیستم تعلیق چند پیوندی در چرخ های عقب (مشابه بهمن ریسپکت) می تواند تنها نقص آن باشد. پلتفرم مشترک آریزو 5 و 6 از آن استفاده کنید محور عقب پرتو پیچشی یکپارچه است، همچنین پوشش

فینیکس آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو

آریزو 6 پرو

در نهایت متریال به کار رفته در کابین نرم و باکیفیت به نظر می رسد و در مقایسه با آریزو 5 و بهمن ریسپکت حس متفاوتی را به سرنشینان منتقل می کند، البته از نظر فضای داخلی، فاصله محوری آریزو 6 پرو حدودا 2 سانتی متر کمتر از احترام بهمن است و از این نظر محصول بهمن موتور کمی بزرگتر از آریزو 5 و 6 احساس می شود اما همچنان فضای مناسبی برای استفاده خانوادگی در این خودرو وجود دارد.

آریزو 6 پرو

مدیران خودرو تا کنون قیمت نهایی Arizo 6 Pro اعلام نکرده است، اما همانطور که از شواهد پیداست، باید منتظر قیمت محدود باشیم 1.1 میلیارد تومان افزایش قیمت قابل توجهی نسبت به نسخه پیش فیس لیفت این خودرو محسوب می شود.

بررسی دیجیاتو: تجربه رانندگی با چری آریزو 6 در جاده های ایران [تماشا کنید]

در هفته ای که گذشت، مدیران خودرو به صورت رسمی جدیدترین محصول خود و یکی از جدیدترین محصولات چری را در بازار چین کشورمان معرفی کردند. چری آریزو جی ایکس یا گیلاس آریزو ۶ (نام انتخاب شده برای بازار ایران) که محصولی نسبتاً لوکس و یک سدان سایز متوسط ​​محسوب می شود و قرار است جای خالی برخی خودروهای وارداتی در بازار کشور را پر کند. طبق طبقه بندی های جهانی می توان گفت که چری آریزو 6 در رده سدان های سایز متوسط ​​قرار می گیرد اما اگر قرار باشد با خودروهای مطرح بازار مقایسه شود، شکی نیست که آریزو 6 بین هیوندای اکسنت و هیوندای از نظر ابعاد بدنه. النترا طبقه بندی شده است.

آریزو 6

آریزو 6

این در حالی است که مدیران خودرو تاکید می کنند با توجه به مشخصات فنی و امکانات رفاهی، آریزو 6 می تواند رقیبی برای هیوندای النترا، کیا سراتو و حتی مزدا 3 باشد و نگاه مشتریان را نسبت به خودروهای چینی در کشور تغییر دهد. از این رو تصمیم گرفتیم این محصول جدید چری را در بازار ایران در قالب نقد و بررسی ویدیویی معرفی و تست کنیم و آنچه در زیر مشاهده می کنید حاصل اولین تجربه رانندگی جاده ای با چری آریزو 6 در ایران است.