کشف فسیل پاندا غول پیکر نحوه گیاهخوار شدن این حیوانات را برملا کرد + عکس


باستان شناسان فسیل های الف پاندا آنها که در چین بسیار قدیمی و غول پیکر هستند، رمز و راز وجود “شست کاذب” را در آنها کشف کرده اند که پانداها را به تنها گونه تبدیل می کند. گیاه خواری یک خانواده خرس باشید.

بر اساس گزارش های موجود، این فسیل ها که در حدود شش میلیون سال قدمت آن به استان یوننان چین برمی گردد و شامل یک استخوان مچ متورم به نام «رادیال سزاموئید» است. آنها توضیح می دهند که این شواهد نشان می دهد که پانداهای امروزی از این استخوان تکامل یافته اند، و اکنون، با وجود “انگشت شست کاذب» آنها می توانند ساقه های سنگین بامبو را بشکنند و از گیاهان تغذیه کنند.

این فسیل ها متعلق به خانواده پانداهای منقرض شده ای به نام Ailurctos هستند که حدود شش تا هشت میلیون سال پیش در چین زندگی می کردند.

وانگ شیائومینگ، محقق دپارتمان دیرینه شناسی مهره داران در موزه تاریخ طبیعی لس آنجلس، می گوید:

پاندا غول پیکر گونه نادری از گوشتخواران بزرگ است که اگرچه سیستم گوارشی کوچکی مانند یک گوشتخوار دارد، اما به یک گیاهخوار تبدیل شده است. در پانداها.”

چگونه گونه مدرن پاندا تکامل یافت

پاندا

فسیل‌های یافت شده وجود یک شست کاذب بسیار طولانی‌تر را در این پاندا غول‌پیکر نشان می‌دهد، اگرچه قسمت انتهایی آن مانند قلاب پانداهای مدرن نیست. در مقاله محققان توضیح داده شده است که این قسمت قلاب مانند و لایه گوشتی اطراف انگشت شست پاندا در طول زمان تکامل یافته است.

البته حدود یک قرن پیش محققان متوجه شست کاذب پاندا شدند که مانند شست انسان عمل می کند. با این حال، شواهد فسیلی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد چگونه و چه زمانی این ساختار اضافی در پانداها نسبت به سایر خرس ها تکامل یافته است.

پانداها تا 15 ساعت در روز غذا می خورند و یک پاندا بالغ می تواند در یک روز غذا بخورد 45 کیلوگرم بامبو بخورید اگرچه رژیم غذایی این حیوانات بیشتر گیاهخواری است، اما پانداهای وحشی حیوانات کوچک را نیز شکار می کنند.