آیفون SE 2022 ظاهرا بدون تغییر طراحی نسبت به نسل قبل از راه می‌رسد


اگرچه برخی شایعات در اوایل سال گذشته حاکی از آن بود که نسل بعدی آیفون SE طراحی مدرن تری خواهد داشت، اما اکنون شایعه شده است که اپل از همان طراحی قبلی SE 2020 و آیفون 8 در سال 2017 برای گوشی کوچک خود استفاده خواهد کرد.

با این حال، احتمالاً حفظ طراحی 5 سال پیش این گوشی در سال 2022 چندان مورد استقبال طرفداران نخواهد بود، زیرا در حال حاضر تقریباً همه گوشی ها از جمله برخی گزینه های ارزان قیمت، طراحی متفاوتی به خود گرفته اند. اما نکته مهم دیگری که در چند سال اخیر آیفون SE را بسیار محبوب کرده است، قیمت ارزان آن است و تا زمانی که این ویژگی را داشته باشد، طراحی قدیمی آن چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت. همچنین این بار اپل گوشی خود را به مودم 5G مجهز خواهد کرد.

آیفون SE

از سوی دیگر دیلن یکی از تحلیلگران اپل در توییتر توضیح می دهد که نسل بعدی آیفون SE که در سال 2024 به دلیل چرخه عرضه 2 ساله اپل به بازار عرضه می شود، مانند جدیدترین iPad Air دارای حسگر لمسی ID خواهد بود که دارای دکمه پاور داخلی است. به گفته وی، طراحی این گوشی مشابه آیفون 11 اما با صفحه نمایش کوچکتر خواهد بود.

مشخصات احتمالی آیفون SE جدید

طبق شایعات، آیفون SE بعدی احتمالاً با صفحه نمایش 4.7 اینچی Retina HD و پنل LCD عرضه خواهد شد. این گوشی دارای دکمه هوم برای میزبانی حسگر اثر انگشت خواهد بود. نسل سوم این خانواده احتمالا آخرین گوشی اپل است که با پنل LCD و دکمه هوم عرضه می شود.

علاوه بر این، نسل بعدی گوشی های ارزان قیمت احتمالا با پردازنده A15 اپل عرضه خواهند شد که از 5G پشتیبانی می کند. این دستگاه 3 گیگابایت رم نیز خواهد داشت اما مدل دیگری به نام پلاس نیز دارد که با رم 4 گیگابایتی عرضه خواهد شد.